Případová studie: Tvorba loga Made 2 B Unique

01

Prvotní komunikace

Klientka Monika mě kontaktovala na konci května s poptávkou vymyšlení názvu její značky a následné tvorby loga. Chtěla svůj koníček zprofesionalizovat. Do té doby používala pro označení svých výrobků iniciály jména a příjmení (MB). Písmena měla charakter technického písma a obojí si přála zachovat.

Prohlédla jsem si její dosavadní Facebookovou stránku a začala přemýšlet o vhodném názvu. Napadlo mě pár možných řešení, která jsem pro ni sepsala. Klientku oslovily 2 varianty, na které si později udělala průzkum.

02

Cenová nabídka a zadání

Zhruba za 2 týdny se mi ozvala, že by chtěla logo rozpracovat. Zaslala jsem jí cenovou nabídku, se kterou souhlasila. Po domluvě jsem vystavila zálohovou fakturu na 50 % z odhadnuté částky, poslala logodotazník a po jeho vyplnění a uhrazení zálohy jsem se mohla pustit do práce.

03

Tvoření

Po pečlivém prostudování odpovědí v dotazníku, průzkumu a dávce inspirace jsem začala skicovat.

Vždy, když si myslím, že mám na papíře zachycené nápady, od kterých se mohu odrazit, přesouvám se k práci na počítači. Následovalo zvolení vhodných fontů, ze kterých jsem narychlo sestavila myšlenky ze skic.

Vybrala jsem ty nejvhodnější, pečlivě je zkonstruovala, vložila do pár mockupů, doladila detaily a poté jsem první návrhy klientce zaslala.

První korektura

Zvolen byl návrh č. 1 s přáním udělat pár úprav a nějaké další možnosti. Do hry se dostalo ještě provedení loga bez textu. Všechny požadavky jsem zapracovala do dalších variant a ty jsem znovu odeslala na výběr.

Druhá korektura

Nakonec se druhá verze z prvních návrhů líbila více. Klientka si ověřila u výrobce raznic, zda bude na výrobu logo použitelné a poprosila mě o ještě jednu úpravu. Opět jsem vytvořila pár možností a poslala je k finálnímu výběru. A logo bylo hotové! Teda skoro. 🙂

04

Finální data

Vyfakturovala jsem doplatek a po jeho přijetí připravila všechna potřebná data. Ty jsem klientce nahrála ke stažení na Google disk. Kromě běžných souborů s logem (pozitivní a negativní provedení ve formátech AI, EPS, PDF, JPG, PNG) jsem vytvořila ještě PDF prezentaci, kde jsou k vidění obě provedení a ukázky v mockupech. Navíc jsem slíbila dodat soubor s různými velikostmi loga, aby si klientka po jeho vytištění mohla orientačně vybrat velikost budoucí raznice. Ještě jsem přidala jeden obrázek s logem ve čtvercovém rozměru, který se hodí například jako profilová fotka na sociální sítě. 🙂

Hodnocení

V polovině července jsme měly celou práci dokončenou a já dostala tuhle krásnou zpětnou vazbu. 🙂

Chcete vidět další případovky?
Podívejte se do výběru na Instagramu. 📃🔍